Tiedote: Uusia jäseniä KOVA ry:lle

Kiinteistö Oy Kuortaneen Asunnot ja Simon Vuokratalot Oy ovat Kohtuuhintaisten vuokra- ja asumisoikeustalojen omistajat – KOVA ry:n tuoreimmat jäsenet. KOVAn hallitus hyväksyi yhtiöt KOVAn jäseniksi tänään. Uudet jäsenet omistavat yhteensä yli 300 kohtuuhintaista vuokra-asuntoa.

KOVAn jäsenenä on nyt 133 yleishyödyllistä ja omakustannusperiaatteella toimivaa vuokratalo- ja asumisoikeusyhtiötä. KOVAn jäsenet omistavat nyt yhteensä yli 330 000 kohtuuhintaista vuokra- ja asumisoikeusasuntoa.

Kiinteistö Oy Kuortaneen Asunnot on vuonna 1990 perustettu, yleishyödyllinen ja omakustannusperiaatteella toimiva, Kuortaneen kunnan kokonaan omistama vuokrataloyhtiö. Yhtiö omistaa tällä hetkellä yli 200 vuokra-asuntoa. Yhtiö on kunnan suurin vuokranantaja. Yhtiön asuntokannan keskivuokra vuonna 2024 on 8,61 euroa neliöltä kuukaudessa.

Simon Vuokratalot Oy on vuonna 1994 perustettu, yleishyödyllinen ja omakustannusperiaatteella toimiva, Simon kunnan kokonaan omistama vuokrataloyhtiö. Yhtiö omistaa tällä hetkellä yli 100 vuokra-asuntoa. Yhtiö on kunnan suurin vuokranantaja. Yhtiön asuntokannan keskivuokra vuonna 2024 on 8,30 euroa neliöltä kuukaudessa.

– Jäsenkasvun näkökulmasta alkuvuosi on ollut vauhdikas. Nyt uusien jäsentemme myötä jäsenmäärämme on kasvanut viidellä uudella yhtiöllä. Uudet jäsenet vahvistavat KOVAn alueellista kattavuutta entisestään. Toivon, että uudet jäsenemme saavat myös liikkeelle lisää yhtiöitä hakeutumaan jäsenpalveluidemme ja muun toimintamme pariin. Tekemisemme, näkyvyyteemme ja vaikuttavuutemme vahvistuu jokaisen jäsenen myötä, KOVAn toimitusjohtaja Jouni Parkkonen toteaa.

Toimitusjohtaja Jouni Parkkonen, KOVA, puh. 040 593 3338, jouni.parkkonen@kovary.fi

Toimitusjohtaja Anu Kataja, Kiinteistö Oy Kuortaneen Asunnot, puh. 040 774 8870, anu.kataja@kuortane.fi

Toimitusjohtaja Sampo Mäkelä, Simon Vuokratalot Oy, puh. 040 626 2693, sampo.makela@simo.fi