Tiedote: Hämeenlinnan Asunnot Kohtuuhintaisen vuokra-asumisen edistäjät – KOVA ry:n jäseneksi

HÄMEENLINNAN ASUNNOT KOHTUUHINTAISEN VUOKRA-ASUMISEN EDISTÄJÄT – KOVA RY:N JÄSENEKSI

Hämeenlinnan Asunnot Oy on Kohtuuhintaisen vuokra-asumisen edistäjät – KOVA ry:n uusin jäsen. Yhtiö hyväksyttiin KOVAn jäseneksi tänään 24.8. KOVAn jäsenenä on nyt 29 yleishyödyllistä vuokrataloyhteisöä.

Hämeenlinnan Asunnot Oy on vuonna 1987 perustettu Hämeenlinnan kaupungin kokonaan omistama yleishyödyllinen vuokrataloyhtiö. Yhtiö on Hämeenlinnan suurin vuokranantaja. Yhtiö omistaa tällä hetkellä noin 2 300 vuokra-asuntoa Hämeenlinnassa. Yhtiön asuntokannan keskivuokra on 10,29 euroa neliöltä kuukaudessa vuonna 2017.

– Vuokra-asumisen kova kilpailutilanne ja muuttuminen tulevaisuudessa sekä kollegoiden positiiviset kommentit KOVAsta saivat hakeutumaan KOVAn jäseneksi. Yhteistyö ja tuki tukevat vuokrataloyhtiöitä muuttuvilla ja kiristyvillä markkinoilla, Hämeenlinnan Asuntojen toimitusjohtaja Tuukka Tuomala perustelee jäseneksi hakeutumista.

– Hämeenlinnan Asuntojen jäsenyys vahvistaa KOVAn alueellista painoarvoa asuntomäärältään pienten ja keskikokoisten vuokrataloyhtiöiden edunvalvojana ja yhteistyöjärjestönä. KOVAn jäsenkasvu tänä vuonna on ollut vakuuttavaa. Kuluvana vuonna meille liittynyt jäseneksi jo seitsemän pientä tai keskikokoista vuokrataloyhtiötä. KOVA koetaan selvästi yleishyödyllisten vuokrataloyhtiöiden johtavaksi valtakunnalliseksi edunvalvojaksi ja äänitorveksi. KOVA vahvistuu jokaisen uuden jäsenen myötä, KOVAn toiminnanjohtaja Jouni Parkkonen kiittelee.

KOVA lyhyesti

Kohtuuhintaisen vuokra-asumisen edistäjät – KOVA ry on yleishyödyllisten vuokrataloyhteisöjen johtava edunvalvonta-, palvelu- ja yhteistyöjärjestö. KOVAn jäseninä on kunnallisia vuokrataloyhtiöitä, nuorisoasuntoja valtakunnallisesti rakennuttavia yhteisöjä sekä muita yleishyödyllisiä vuokrataloyhtiöitä ja -säätiöitä. Osa yhteisöistä omistaa myös palvelu- ja opiskelija-asuntoja. KOVAlla on nyt 29 jäsenyhteisöä. Niiden pysyvässä omistuksessa on yli 176 000 vuokra-asuntoa, joissa on koteja 300 000 ihmiselle. Yhteisöjen asuntojen määrä vastaa 45 prosenttia kaikista valtion tuella rakennetuista vuokra-asunnoista Suomessa.

KOVA edustaa pitkäjänteisiä, pysyviä ja turvallisia vuokra-asuntojen omistajia ja vuokranantajia. KOVAn jäsenyhteisöt noudattavat toiminnassaan omakustannusperiaatetta, eli niiden tavoitteena ei ole tehdä voittoa. KOVAn jäsenyhteisöt ylläpitävät asuntomarkkinoilla kilpailua, erityisesti hintakilpailua. KOVAn jäsenistö toimii siten, että pienituloisillakin ihmisillä on varaa kohtuulliseen asumiseen.

Toiminnanjohtaja Jouni Parkkonen, KOVA, puh. 040 593 3338, jouni.parkkonen@kovary.fi

Toimitusjohtaja Tuukka Tuomala, Hämeenlinnan Asunnot Oy, puh. 0500 469 341, tuukka.tuomala@hmlasunnot.fi